Explicació sobre les incidències assenyalades a l’informe de la Sindicatura de Comptes

L’alcalde i regidor d’Hisenda ha aclarit tots els punts que s’assenyalen a l’informe

20150204 RP Incidències Sindicatura de Comptes 2

L’Alcalde i regidor d’Hisenda Toni Francés ha convocat hui una roda de premsa per a explicar una per una totes les incidències a les que fa referència la Sindicatura de Comptes a l’apartat 11.5.3 del seu informe ja tenien constància els grups de l’oposició, ja que son incidències que consten als informes de la Intervenció municipal dels quals tenen còpia, així com de les factures per valor d’1,2 milions que ara demanen.

Així, respecte a les factures per import de 789.129 € al 2012:

  • Manteniment gespa del Collao (231.972 €): donada la urgència quan es va canviar la gespa es va seleccionar a l’ empresa mes econòmica per al manteniment del camp demanant 3 pressupostos, mentre que es preparava un concurs que per l’import era el procediment correcte, al 2013 el nou regidor d’esports Natxo Gómez va convocar i adjudicar el concurs resolent aquesta incidència.
  • Servei de grua municipal (137.910 €): aquest servei està fora de contracte des de 2009. El servei es presta correctament i estem preparant el nou concurs.
  • Despeses de publicitat (306.2012 €): més de 120.000 corresponen a factures que el PP es va deixar al caixó sense tramitar, i per la resta el Govern no pot traure un concurs per a la publicitat perquè a priori no sabem com va a distribuir-se, sinó que es fa acció de comunicació per acció.
  • Il·luminació Ornamental Nadal (65.853 €): el primer any de govern vam reduir la despesa en llums de Nadal un 65%; davant les demandes d’alguns barris vam ampliar les llums fora del contracte en 5.000 €.
  • Control d’accés i socorristes piscines municipals (47.182 €): Cada piscina municipal te un horari, un període d’obertura i per tant les gestionem individualment contractant el serveis entre les ofertes mes econòmiques demanant 3 pressupostos. La sindicatura considera que deuria gestionar-se con un únic contracte.

Respecte a les factures per import de 427.305 € al 2013:

  • Tractament de residus(286.908€): per imperatiu legal hem de portar els nostres residus a la planta de Piedra Negra (Xixona), tanmateix no pot haver contracte fins que el Consorci (en mans del PP) no aprove el projecte de gestió que esta pendent des de fa més de 10 anys.
  • Despeses de publicitat (58.996 €): al 2013 les incidències de publicitat es van reduir considerablement, i a 2014 ja no hi ha cap incidència respecte a la publicitat.
  • Manteniment gespa del Collao (51.455 €): ídem que al 2012, l’import és menor perquè es va resoldre durant l’any 2013.
  • Control d’accés i socorristes piscines municipals (36.126 €): el mateix que al 2012.

Totes les factures corresponen a treballs efectivament realitzats i a preus de mercat, i en totes l’empresa que ha fet els treballs ha sigut la que ha presentat l’oferta mes avantatjosa per a l’Ajuntament i aquestes incidències (algunes de les quals es deuen a diferències de criteris) no constitueixen cap irregularitat i poden ser perfectament explicades pel Govern municipal.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s