La Bústia Ciutadana va generar la tramitació de 136 expedients el 2014

La Inspecció General de Serveis, encarregada de les obres de reparació i millora, és el departament amb major volum de propostes

 Bústia Ciutadana

La Bústia Ciutadana de l’Ajuntament d’Alcoi, un servei gestionat per la Regidoria de Participació Ciutadana, ha rebut al llarg de l’any 2014 un total de 136 propostes, que han donat lloc a la tramitació de 147 expedients a diferents departaments municipals, ja que algunes de les propostes han necessitat l’actuació de més d’un departament.

La mitjana de les propostes rebudes és de vora 11 propostes mensuals, i el mes de major recepció de propostes ha estat febrer, amb 21 expedients tramitats; i, per contra, són juny i setembre els mesos amb menys propostes rebudes, amb només 5 expedients.

L’ús d’aquesta pàgina web s’ha consolidat al llarg dels anys i, des de la seua implantació al febrer de 2008, Alcoi ha rebut més de 1.957 propostes, amb 1.691 expedients tramitats.

El departament d’Inspecció General de Serveis, encarregat de fer les obres de reparació i millores a la ciutat, és el que més propostes rep de manera destacada, amb un total de 50 propostes, la qual cosa es tradueix en un 34% del total de les propostes rebudes. Els departaments que li segueixen són Medi Ambient i Policia Local, amb 30 i 19 propostes respectivament, que suposen un 20% i un 13% del total de propostes.

Resumint de manera global i significativa les propostes rebudes, hem de destacar aquelles referents a manteniment, millora, reparació, neteja viària, servei elèctric, etc., de carrers i parcs i jardins.

El temps mitjà de resposta des que la proposta entra a la Bústia Ciutadana, fins que es contesta el ciutadà i es publica en la web, analitzant les propostes rebudes a 31 de desembre de 2014, és de 51 dies naturals (s’ha de tenir en compte que a final d’any quedaven pendents de contestació 4 propostes).

Aquest canal comunicatiu entre l’Ajuntament i la ciutadania redunda en una millora dels serveis públics que l’Ajuntament presta, donat que contribueix a ressaltar les deficiències que es registren en la nostra població; a més, aporta una gran satisfacció als ciutadans que participen i que poden veure com les seues peticions són sempre ateses i moltes vegades realitzades. En paraules de la regidora de Participació Estefania Blanes, “aquest canal és molt útil tant per a la ciutadania com per al propi Ajuntament, ja que ens ofereix una comunicació directa entre veïns i responsables de les diferents àrees de gestió. Hem de destacar que, a banda dels canals formals ja existents com el registre o l’atenció directa als departaments, als darrers temps els canals que ha obert l’Ajuntament per a la participació ciutadana són molts i variats: perfils de Facebook i Twitter tant del departament de Premsa i Comunicació com dels propis regidors, el formulari de ‘l’alcalde respón’, l’aplicació per a mòbils per fer reparacions, el torn obert de paraules al Plenari… Tot això, a banda de les reunions periòdiques amb associacions veïnals i diferents col·lectius, o el procés de Pressupostos Participatius. L’Ajuntament està més obert a les propostes i aportacions de veïns que mai, i dins aquestes línies obertes valorem molt la Bústia Ciutadana que canalitza tota la informació bidireccional de forma pautada i efectiva”.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s